Informacje dla rodziców

Żłobek mieści się w cichej okolicy na północy Krakowa. Posiadamy przestronny budynek, ogród z placem zabaw oraz wygodne miejsce do zaparkowania na czas przyjazdu dzieci.
W Żłobku mamy cztery grupy.
Pierwsza – grupa dzieci w wieku 16-23 msc
Druga – grupa dzieci w wieku 24-36 msc
Trzecia – grupa dzieci w wieku do 15 msc
Czwarta – grupa dzieci w wieku 24-36 msc
Każda grupa posiada przestronną salę zabaw oraz sypialnię.
Dzieci mają do dyspozycji sale plastyczne, sale świetlną ze ścianka wspinaczkową oraz baseny z kulkami.
Wyposażenie sal jest w pełni atestowane oraz dostosowane do zajęć dydaktycznych, ruchowych i sensorycznych.
Wielkim atutem jest ogród z placem zabaw oraz dwa tarasy z których dzieci na bieżąco korzystają.
Nasza wykwalifikowana kadra składa się z :
– Pielęgniarki, która czuwa nad bezpieczeństwem zdrowotnym dzieci
– Opiekunów dbających o prawidłowy rozwój, wychowanie i dobre samopoczucie dzieci
– Panie pokojowe pomagające dzieciom w czynnościach dnia codziennego oraz dbające o czystość żłobkowych pomieszczeń
– Kucharki, których zadaniem jest gotowanie pysznych posiłków
– Intendentkę zaopatrującą żłobek w świeże produkty niezbędne do sporządzenia dzieciom jedzenia
– Księgową liczącą dokładnie wszystkie żłobkowe wydatki
– Referenta ds. płac pilnującą wynagrodzeń pracowników
– Referenta biurowego trzymającego w ryzach wiele biurowych spraw
– Konserwatora który majsterkuje bez końca i naprawia żłobkowe sprzęty
a nad wszystkim czuwa pani Dyrektor
Zasady, którymi kierujemy się w naszej pracy:
– dbamy o pogodny nastrój i pełną życzliwości atmosferę
– nie ulegamy we wszystkim dziecku ale jednocześnie nie wymagamy od niego ponad jego siły
– przestrzegamy ustalonego regulaminu dnia dziecka
– dostarczamy dziecku odpowiednich bodźców rozwojowych
– nie traktujemy sami i nie pozwólmy innym traktować naszego dziecka przedmiotowo
– staramy się dawać dziecku okazję do stawania się coraz bardziej samodzielnym i zaradnym
– nie zapominamy kształtować charakteru dziecka poprzez wyrabianie życzliwego stosunku do wszystkiego i wszystkich
– staramy się być w obecności dziecka zawsze spokojni i zrównoważeni, nasz niepokój, gniew czy zniecierpliwienie zawsze ujemnie odbija się na dziecku
– w swym postepowaniu z dzieckiem staramy się stosować zgodnie z zasadą, że więcej osiągniemy chwaląc niż ganiąc
Co miesiąc do naszego Żłobka przyjeżdżają z wizytą urocze siostrzyczki AMA i BAJKA wraz ze swoim opiekunem Panem Dariuszem.
Bawią i uczą naszych podopiecznych, pomagają przełamać strach, uczą opiekuńczości, troskliwości i szacunku dla braci mniejszych.

facebook.com/Beskidzka-terapeutka

Pies na receptę

Dogoterapia jest naturalną, alternatywną metodą wspomagającą rehabilitację, w której terapeuta wykorzystuje specjalnie wyszkolonego psa. Wzmacnia ona efekty leczenia, a obecność zwierzęcia podczas zajęć zwiększa motywację pacjenta do ćwiczeń. Jest ona zarezerwowana dla dzieci, zarówno z zaburzeniami motorycznymi, psychicznymi, jak i z problemami związanymi ze sferą społeczną, emocjonalną, poznawczą. Dogoterapia ma działanie wielokierunkowe. Na zajęciach możemy kształtować małą motorykę poprzez zadania manualne, takie jak np. odkręcanie , zakręcanie butelki z wodą dla psa, oraz dużą motorykę przez przechodzenie nad psem i pod psem, czy naśladowanie pozycji zwierzęcia. W zależności od problemu dziecka, możemy zadziałać rozluźniająco, dając mu możliwość położenia głowy na psie, jak również odwrotnie, kiedy to pies kładzie głowę na pacjencie. Ćwiczenie to zmniejsza również zaburzenia w wyrażaniu uczuć. Pokonywanie torów
przeszkód prowadzących do psa kształtuje równowagę i koordynację. Pies dostarcza dziecku wielu bodźców, co pobudza zmysły. Ma to szczególne znaczenie przy nadwrażliwości i niedowrażliwości. Odbywa się to przez głaskanie zwierzęcia, słuchanie bicia serca, karmienie z ręki oraz lizanie dłoni i stóp małego pacjenta przez psa. Dziecko poprzez takie zadania jak nalewanie wody, czesanie sierści, spacerowanie z psem jest dłużej skoncentrowane na
wykonywanej czynności. Nazywając części ciała rozwijamy pamięć i mowę, a wydawanie psu komend dodatkowo zwiększa poczucie wartości dziecka. Kontakt ze zwierzęciem powoduje uzewnętrznienie pozytywnych emocji, a dzieci stają się bardziej otwarte.

dogoterapia.eu/

Jak ułatwić adaptację dziecka w złobku
Jak ułatwić adaptację dziecka w złobku